Igår va de midsommar...

Som planerat åkte vi till min pappas stuga i Rovågern, där var farfar, pappa och Annika.

Först blev det till att lämna över midsommarkorgarna som jag köpt till pappa och Annika. (a' 1000:- st) med en massa godsaker ;)

Sen spelade vi kubb, Marvin ville titta på tv istället, så lagen blev Jag och Roger mot pappa och Annika. Farfar tog med sig solstolen och satte sig och skulle titta så ingen av oss fuskade.

Hur som haver så blev vinsten inte vår... Vi gav upp tog båten ut på en fisketur. Lilla Nicko fick också följa med. Inte heller med fisket hade vi någon tur. Vi satte ner krokarna i vattnet en gång var, sen for vi tillbaka till stugan och satte oss i solen en stund ;) (fick till och med liiiite färg på mej, medan Roger är röd som en kokt räka)

Efter solstunden blev de grillning och massa annat gott.;) Sill, lax, färskpären å massa massa annat gott... :D vattenmelonen kom fram, och vi åt glass och frukt.

Många skratt senare var vi tvugna att åka hemmåt. Min man hade bestämt att vi skulle spela brännboll med hela mickelsträsk och sedan bada badtunna hemma hos grannen.

När vi kom hem så släppte vi in hundarna en stund så dem fick sin mat, sen skulle Roger ut med dem igen medan jag var på toan.. men tjoooflöjt vad dem sprang.. hundarna flög sin kos, och min kväll slutade med 4 timmars hundletande inne i djupaste myggskogen. Vart var min man?? Joo han for på fest.. jag var inte bara LITE förbannad, han menade på att de inte va så viktigt att hitta hundarna.. festen var ju viktigare?? (eller så inte.......) Slutade med att vi inte pratade med varandra alls på 4 timmar.

Kl 05.00 i morse hörde jag en hund som skällde, jag sprang ner från sovrummet å där stog min lilla Tyra, men ingen Twix syntes till... Jag lämnade öppet ytterdörren utifall om att han skulle välja att dyka upp senare..

Kl 07.00 gick jag ner för att titta om min lilla älsklings Twix hade kommit hem... å jaaaa! Där låg han så söt så ute i hallen.. Min lilla snuttegubbe. *naaaaaaw* Äntligen va familjen hel igen. Finns ingen glädje som är så stor som när hundarna man älskar kommer hem till MEJ efter någon timmes springande ute i skogen.

Idag har vi varit och hämtat Marvins cross, så nu är han nöjd iaf.

Nu ska vi ner och se tv och mysa.;)

SAKNAR faktiskt Jannike och Lorentz!! Men snart far vi allehopa till GÖTET!!! *here we come!*

11 dagar kvar!


Jannike


Twix och Tyra

Nicko


Kommentarer
Postat av: Jannike

Shit !

Det gåt ju skit sanbbt nu!

Tagga göteborg !

Puss !

2010-06-28 @ 14:24:25
URL: http://jannanylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0